Rövade bort mamma igår! :-)

I går så lurade jag min mamma! hihihi
Bad henne hjälpa mig på babysimmet! Så jag sa att jag skulle hämta henne..
Men när jag kom till henne så hade jag ju inte Oskar med mig och hon undrade vart han va så då sa jag "hihih Lurad lurad... vi skall åka till Ullared.... Vi skall fira att du fyller 60år snart så du får X antal kronor att shoppa los för!".
Gissa om hon tappade hakan! :-) Hon blev total lurad! Så kul! :-)
Väl nere så trodde vi att det va massa folk eftersom hela parkeringen va full... Men väl inne så var det inte alls mycket folk. Vi var nere vid 14 tiden tror jag! En kalas tid att åka på!
I Måndag, innan löning, pension, barnbidrag mm och efter lunch :-)!
Inne på Ullared, hade vi massa tid, så vi gick runta och klämde och kände på allt.. hihihi
Hittade en del till Oskar, både kläder och leksaker :-), till mig hittade jag ett super fint linne och ett par svarta leggings :-)....
Mamma hittade mycket fint hon med... Kul att hon fick en ny garderob med kläder :-)!
Vi hade en super dag tillsammans! Mysigt!
Det tråkiga med gårdagen va att Oskar åkte på sin första magsjuka!!! Stackaren!!! Tycker så synd om honom!!! Mitt hjärta!
Så innan jag åkte så fixade jag vätskeersättning så att Christer kunde ge honom!
Ett bra tips som jag fick av Sjukvårds upplysningen.
Koka upp:
  • 1 Liter vatten
  • 6 Tsk strösocker
  • 1/2 Tsk salt
Rör runt... Låt svalna...
Tillsätt:
  • 2 Tsk Koncentrerat frukt juice
Ge barnet 1 Tsk var 5:te minut.
Sen fick jag andra bra tips vid magsjuka:
  • Håll koll på hur mycket barnet kissar.
  • Ge inga fullkorns produkter.
  • Inge frukt.
  • Laga fick eller kyckling med ris.
Christer och Oskar hade en mysig dag, och Oskar mådde helt ok hela eftermiddagen. Vilket va skönt eftersom jag lämnat honom! Men han har ju världens bästa pappa!!! :-) ♥
När jag kom hem så hade Oskar somnat och Christer va nyfiken på va jag hade köpt.. Han va riktigt nöjd!
Mitt riktiga fynd va en vind och vatten tät overall till Oskar :-) den kostade 170kr och vi har tittat på en liknande på Polan och Pyret och den kostar 798kr... Så riktigt nöjd är jag!
Idag har jag ock Oskar myst hela dagen! Men jag har fått plockat och städat lite.. Det behövdes kan jag lova!
När Oskar sov vid 9 tiden passade jag på att gå ut och sätta mig i solen på framsidan :-) så skönt, tror faktiskt jag somnade en stund hihih !
Oskar har verkat helt ok tills nu i kväll, då kom lite av maten upp igen!!! Stackare, jag som trodde det var över!
Hoppas hoppas hoppas hoppas att han är frisk i morgon!!!!!
Nu blir det film och godis i soffan!!!! Jag vet det är inte helg, men åt inget godis i helgen.. så vi passar på idag :-)
XoXo ©BeeingLinda

Kommentarer
Postat av: Lena B

Ja, jag blev riktigt lurad. Det var ett helt underbart "påhitt" av mina goa ungar. När jag sen skulle lägga mig på kvällen hade jag svårt att somna för jag var inte säker på att det verkligen hänt, men när jag såg allt jag handlat så förstod jag att det var sant :-))) Tack Linda för en helt underbar dag/kväll. Även tack till Christer & Oskar som släppte iväg oss själva. Kraaaamar

2010-03-17 @ 07:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0