Hej hej igen

Ja då var jag tillbaka igen hoppas jag!
Skall jag vara riktigt ärlig så har jag inte haft lust att blogga på ett tag!
Har känt mig nere och har inte varit riktigt frisk. Åkte på bronkit igen och så har läkarhuset här i Stenungsund tagit en del prover på mig. De kollar upp min ämnesomsättning, socker nivå och B12. Hoppas att det inte är något av detta.
Ibland behöver man bara en paus från allt...
Det har inte varit någon dans på ett par veckor, har känt att det var behövligt med ett break och låta kroppen vila upp sig!
Hoppas dock på dans på Båbreg till Periklers nu på Lördag :-), men var ganska hostig i går kväll igen! Pust... får ta det lugnt i dag så att jag kan åka i morgon... Eller så stannar jag hemma och vilar upp mig inför Påskens danser :-)!
Men nu tror jag våren är här för att stanna... Snön är nästan borta :-) jiiipiiiii!!! ;-)
JA va har hänt här hos oss när jag varit borta från bloggen?
hum... (funderar)...
Christer min man har bestämt sig för att starta ett akvarium igen :-). Så vi åkte till Halmstad och köpte ett för en vecka sedan eller något...
Så här såg det ut när vi hämtade det....
Så här såg det ut när förra ägarna hade fiskar i det :-)
Det skall bli så kul att starta upp det här hos oss...
Vi skall ha det nere i vår gillestuga... I fall det börjar läcka... då blir skadorna inte lika stora.
Men vi har bestämt oss för att vi skall renovera klart i gille stugan och på övervåningen innan vi startar det.
Så nu är Christer riktigt taggad att renovera :-), kul!!! Så i helgen skall vi sätta upp återställare på väggarna där nere, jag skall måla tegelväggen där nere :-). Sen kanske vi hinner byta ut två inne dörrar på övervåningen :-)! Så kul att det blir lite framsteg hemma nu!
Sen har Oskar varit lite sjuk.. Men vi vet inte riktigt va det var.. Vi var dock hos doktorn och tog prov, men det var inget :-)... Skönt!
I går var jag och Marie på bio... Vi såg Brothers!

Soldaten Sam lämnar frun Grace och deras barn för ett uppdrag i Afghanistan. Under tiden flyttar hans strulige lillebror Tommy, som just kommit ut från fängelset, in hos familjen. Snart befaras Sam ha omkommit i strid och i hans frånvaro uppstår en oväntad romans mellan Tommy och Grace. Men en dag kommer Sam hem...
En film man MÅSTE se!
Det kändes som det var ett öde som hänt eller kan hända många soldat familjer (speciellt i USA).
Sen har jag ett budskap!!!! Älska dagen... Ta hand om era nära och kära... Lev dagen!!!!
Livet kan ändras fort!!!!
Tänker på er Fam Kristiansen och Fam Johanson! ♥
Behöver ni något finns vi här natt som dag!!!!!
Planerna inför helgen som kommer har ändrats massa gånger de senaste dagarna...
Först skulle vi på en 30-års fest i Småland..Jag hoppas ni får super kul Mona och Andreas!!! Vi kommer ner en annan helg!
Men sen skulle lille Phille döpas på Söndag och då kände vi att det blir lite tajt med tid. Aldrig kul att stressa! Men tyvärr så blir det inget dop på Söndag! :-( Som sagt innan så tänker vi på er!!!!
Så det blir att fixa hemma....
Vi har dock inte bestämt vad vi skall ha för tapeter i gille stugan där nere. Vi vill ha lite lounge känsla där nere!
Har ni några tips på grymma tapeter meddela mig gärna :-D!!!
Jag lovar att ni skall få se hur det går i källaren! Skall ta lite före och efter bilder så ni kan se :-)
XoXo ©BeeingLinda


Kommentarer
Postat av: lena B

Kul att du kommit tillbaka. Alltid lika kul att läsa din blogg. Hoppas du håller dig frisk nu & ett bra tag framöver. Tråkigt det här med inställt dop, men ingen råder över ödet. Ta det lugnt med renoveringen, huvudsaken är att ni håller er friska. Här är allt lugnt & kl är ca 21,30....Vi hörs i morgon. Kraaaam från oss :-))

2010-03-26 @ 21:35:04
Postat av: lena B

Nu väntar vi på lite "nyheter" från "den dansande mamman". Kram

2010-03-30 @ 19:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0