Varför är varje Fredag fredagen den 13:de för oss?

Ja då blir det att åka till tandläkaren med Oskar!
Honom har vi fått för våra synder... *suck*
För två veckor sedan ramlade han ner för trappan, för att jag (klumpiga mamman) glömt stänga grinden för att jag bar massa tvätt!
Allt gick bra med Oskar men jag kände mig som världens sämsta mamma ett par dagar! Men jag fick massa stöd av alla vänner och familj! Tur att ni finns!
Så idag så stod han vid vårt soffbord och ramlade! Han slog i överkäken så det BLÖDDE!!!! Blää vilken syn! Hela hans bibb var blodig! :-(
Jag måste verkligen vara världens sämsta mamma!!!!
Men jag satt bredvid honom så vad skulle jag göra? Får kanske köpa tandskydd... vi har ju hjälm till honom...
Fick ringa 1177 (sjukvårds upplysningen) för att kolla vad jag skulle göra. Fick prata med en väldigt snäll sköterska!
Hon ställde alla viktiga frågor och kom fram till att det inte var någon större fara! Men någon var tvungen att kolla på såret så att det inte behövs sy. Fast det är tydligen ovanligt att man måste sy i munnen.
Hon rådde mig att ringa tandläkaren och om jag inte fick tid där idag så skulle jag boka tid där till på måndag så de fick kolla till hans mjölk tänder. Sen så skulle jag åka till vårdcentralen så någon fick kolla på såret idag.
Men jag hade tur, när jag ringde tandläkaren så hade de en avbokning kl 11.30 idag så vi får fixat det snart!
Skönt!!!
Just nu sitter Oskar i min famn och drar mig i hårt samtidigt som han suger på sin napp!
Som såret ser ut nu tror jag inte det behövs sy!
Hoppas vi får tid att träffa Marie och Ella efter tandläkaren!
Fortsättning följer!
Ni som vill ha lite spänning i ert liv... Följ MITT! ;-)
KRAAAAM

Kommentarer
Postat av: Lena B

Tur att det gick så bra. Och Linda jag måste bara få säga DU ÄR INTE EN DÅLIG MAMMA !!! Du är en av dom bästa som finns. Synd bara på promenaden som tydligen inte blev av.

2010-02-05 @ 12:09:05
Postat av: Charlotte

Linda du är INTE världens sämsta mamma...

Olyckor händer lätt..

Kraaammm

2010-02-05 @ 12:44:16
URL: http://tegenmark.blogg.se/
Postat av: Susanne

Man kan inte linda in sina barn i bomull. Livet har törnar till både stora och små. Det är det som är livet och förhoppningsvis något man lär sig av. Min stora tjej som är 18 år snart har alltid haft otur. Det har varit många vändor till sjukvård, gipsning, tandläkare. Ett tag var det nästan så att man inte vågade ringa till doktorn....Allt ordnar sig! Bra blogg. / Suss

2010-02-05 @ 12:48:38
Postat av: Linda (blogg ägaren)

Suss: Kul att du gillar bloggen!

Nä innestinne vet jag ju att allt kan hända.. men det känns i hjärtat när de små slår sig! Man vill göra mer för dem!

Charlotte: Tack gumman!!!! Kram



2010-02-05 @ 12:52:37
URL: http://beeinglinda.blogg.se/
Postat av: Caroline

Du kan absolut inte vara værldens sæmta mamma, dæremot værldens bæsta!Du ær så go och snæll!

tur att allt gick bra, ha en kalas dag i de underbara vædret, sjælv sitter jag hær och kollart ut ggenomm kontorsfønstret o halvdør:( vill hem & ut o gå i de underbara! kraaam

2010-02-05 @ 12:57:12
Postat av: magdalena

Det är lätt att det blir så..man kan ju inte tänka på allt..tro mig..jag vet. Man har sååå dåligt samvete ett tag..men jag vet oxå att du är en toppen mamma!! Kram

2010-02-06 @ 11:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0