Oskars´s första tandläkarbesök

Så då har Oskar varit hos tandläkaren för första gången.
Han verkade tycka om sin nya tandläkare Christina :-).
Oskar och hans tandläkare Christina 5/2-10.
Oskar sa inte ett ljud när hot tittade i hans stackars mun.
Jag var så orolig att hon skulle säga att hans kommande tänder (han har inte fått några mjölk tänder i överkäken än) hade blivit skadade. Men som tur var så såg hon inget mer än ett 1cm stort blåmärke och ett skrapsår på tandköttet på överkäken. Men hon kunde inte utesluta att mjölk tänderna under kunde blivit skadade så hon rådde oss att anmäla till försäkringsbolaget.
Har inte fått gjort något jag hade tänkt idag. Skulle städat, bakat och haft med mig till dansen i kväll... men all tid har gått till att ta hand om Oskar. Å nu är jag helt SLUT! Men Oskar vill inte sova..... *suck*!
Jag måste passa på att tacka alla som har varit inne och läst och skrivit en liten kommentar... Kul att läsa vad ni tycker :-)
Idag blir det att gå ifrån vår plan om två riktiga mål mat till Oskar. Han fick välling i dag till lunch... Ville inte att stackaren skulle tugga med sin såriga mun... :-) Bra tanke... men han gnuggar alla leksaker i munnen så så ont kan han ju inte ha... :-)
Sömnen har inte heller gått bra idag... han har inte sovit mer än 10min sen kl 7 i morse.
Jag säger som vår BVC sköterska. Det är ett steg fram och två tillbaka!
Det får avsluta detta inlägg!
Kram

Kommentarer
Postat av: Lena B

Så söt han är den lille prinsen i den stora stolen. Han ser faktiskt lite frågande ut. Han kanske redan förlorat sitt hjärta till Christina, se upp så han inte rymmer :-))Han håller henne så fast i handen så man kan tro han är rädd hon skall försvinna. En kalasbild, gumman.Hoppas allt detta är över nu & att han glömmer denna lilla olycka fort & du med.

2010-02-05 @ 14:16:32
Postat av: Charlotte

Så söt han är på kortet =)

Skönt att han inte verkar ha ont iallfall..

Gumman ta hand om Oskar nu så fixar jag lite kakor för dansen ikväll..

Kraammm

2010-02-05 @ 14:55:06
URL: http://tegenmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0