5minuters metoden själv! Blääää

Ja nu sitter man här själv.
Har kört ner gubben till Gbg så att han kunde ta taxi vidare till flygplatsen.
Kände inte för att vara ensam så när jag fick frågan av ett par vänner här uppe i Stenungsund om jag ville komma en stund så va jag inte sen att svara JA :-).
Så jag och Oskar har varit hos Peter, Monica, Minna och Philipe. Mysigt. Minna och Oskar lekte tillsammans och gungade på en gunga som Minna har hängande i trappan hemma hos dem. Tyvärr hade jag inte kamera med mig, men Peter tog kort så vi får hoppas att jag kan få dem någon dag så jag kan lägga upp dem :-).
På förmiddagen var vi hos en familj som vi träffat våra BVC träffar. Magdalena, Christian och Tilda. Det var också super mysigt, Oskar och Tilda lekar bra tillsammans. Så söta i hop!
Jag, Oskar, Tilda och Magdalena sitter och leker på golvet 7/2-10
Tilda och Oskar leker 7/2-10
Det är alltid kul med nya leksaker. 7/2-10
Tilda tyckte Christer var rolig... Riktigt flirtig den lilla tjejen ;-) 7/2-10
Magdalena bjöd på en helt underbar Citronpaj som hennes mamma hade bakat... Oj oj oj va god den var! Där rök min diet! :-)
Jag skall få receptet på den, så det kommer att komma upp här på Bloggen längre fram :-).
Vi har även hunnit med att laga matlådor till Oskar, så vi har nu i veckan. Så skönt!
Det blev 3portioner Köttfärsås med potatis och morot, o 3portioner med Mamma Scans köttbullar med potatis och morot. Köttbullarna är en hit, får se om han gillat Köttfärsåsen :-).
Oskar i sitt nya mat sett som vi köpte igår. Leverpastej smörgås är gott 7/2-10.
Sen vi började med 5minuters metoden har Oskars matlust ökat! Nu äter han som en häst! Vilket är väldigt bra för innan var det lite si och så med det! Men enligt Berndt Eckerberg som är barnläkare  och som har skrivit mycket om 5 minuters metoden (http://www.eckerberg.se/somnproblem.htm), så kan det hända att barnen börjar äta bättre. Så man kan slå två flugor i en smäll!
Allt vi kan om 5 minuters metoden har vi läst på hans webb sida. Vi tycker den var ganska lätt läst och bra beskriven. Ett hett tips om man vill lära sig lite mer om metoden!
Vår familj innan vi åkte ner till Gbg 7/2-10.
I kväll så var jag väldigt nervös hur jag skulle klara av 5minuters metoden själv. Men jag behövde bara gå in till Oskar 3 gånger innan han somnade! Så skönt! Men medan han ligger och gråter gör det ont i hela kroppen. Det svider i hjärtat och man får tårar i ögonen. Nu hoppas jag bara att han sover hela natten.
De senaste nätterna har han vaknat och velat ha välling. Han var bra ett tag, men efter andra vaccinet så har han börjat med natt mål igen. Men har det funkat en gång så borde det ju funka igen tycker man!
Har precis ett på Bingolotto. JA ni läste rätt, Binglotto! Anledningen till det är att 38st av Sveriges dansband var med och ställde upp och framförde sin låt "Alla kan vi göra nåt". Dansbanden har gått i hopp och gjort den här låten till förmån för offren på Haiti! Alla intäkter kommer att gå till de drabbade där nere!
Jag tyckte låten var mysigt!
Peter i Date var med och framförde delar av låten.

Peter i dansbandet Date i Haverdal 11/8-09.
Christer ringde precis och han hade kommit fram till hotellet. Det var skönt att höra att han hade kommit fram och hade det bra :-). Saknar honom redan!
Nä nu skall jag ner och tända en bra och ta mig några mackor.
I morgon är det baby sim på schemat och sen skall vi ner till Gbg och hämta Charlotte.
Ni får ha en underbar kväll alla! Kram

Kommentarer
Postat av: charlotte

Japp i morgon kommer jag hihih = )

Toppen är köpt på Zaras på Kungsmässan..

Jag såg också på Bingolotto & vilken låt helt fantastisk & många bra sångare hihih ;-)

Syns i morgon.

Kraamm

2010-02-07 @ 21:23:47
URL: http://tegenmark.blogg.se/
Postat av: Lena B

God morgon. Hoppas prinsen sov gott hela natten. Funderar på hur mitt hjärta skall "gråta" när jag skall köra 5 minuters grejen på onsdag. Får stålsätta mig till max för jag kan ju inte bryta ert mönster nu. Kram

2010-02-08 @ 07:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0