tråkigt att inte hinna med

Hej igen alla läsare....
Nu är våren här och vips va mycket man hade att göra då! Så fort dagarna blir lite längre så blir tiden i soffan mycket mindre och det är lika med mindre tid vid datan och det resulterar i mindre bloggande... Vilket är väldigt tråkigt.
Så vad har hänt här då... Ja du...
Har mest utfört löpande underhåll som måste göras när man har hus...
Har rensat gigant mycket ogräs och visset från i höstas... Blää men va fint det blev :-)
Sen har vi nästan tapetserat klart i gillestugan... men det saknas en vård med tapet för att det skall bli klart.. surt måste jag säga.. Vi hade nämligen tänkt att ha två olika tapeter på den vägg... men vi bestämde om oss när vi väl börjat tapetserat... Surt för nu står vi med en tapetrulle för 600kr som inte går att byta och måste köpa en annan för 800kr för att det skall bli klart... Men men skall man ligga på topp så skall man! :-)
Skall se om jag kan lägga upp kort i kväll på det vi har hunnit med i källaren.
Jag har även målat klart det som skulle målat i gillestugan... så nu är det bara lite kvar innan det är klart.
Det är l´lite tapetsering och sätta upp lister som är kvar.. och som alla vet som har renoverat så tar det år och dar innan alla lister kommer upp.. :-), men det skall upp så fort vi får våran sista tapetrulle. Hoppas på att den kommer i mitten av nästa vecka så att rummet är klart när Oskar fyller 1år :-)!
Sen har det varit lite mamma/ barn träffar.. Det är så super mysigt att följa alla barn man har runt om kring sig :-)...
Sen har min mamma fyllt 60år... så vi var där på mysig födelsedags firande!!! Oj oj oj oj va hon blev uppvaktad... KUL, det förtjänar min mamma!!!! :-)
Sen har vi varit på dop av Felicia... Tina och Addes underbara dotter :-). Det var så kul!!! Men oj va svårt det var att hålla Oskar på plats!
Tänk när vi skall åka till Mallorca nu snart... Den resan kommer vara fylld av Oskar protester.. Får väl vara uppe och gå hela flygningen typ...
Ja som ni förstår så har vi bokat vår första Charter resa med Oskar. Det är våran lilla familj och Maries lilla familj som kommer åka tillsammans... Skall bli super dyper kul! :-)
Kolla in länken så får ni se vart vi skall bo .-) http://www.ving.se/spanien/cala-bona/sunwing-resort-spa-cala-bona
Skall bli så kul att komma utomlands... komma bort lite och få bada :-). En lagom start på sommaren, för det är ju inte jätte varmt på Mallorca då vi skall åka, men vi tyckte det var bättre för barnen innan man vet hur de reagerar på värme.
Ja va har vi mer gjort.... hum... säkert en massa annat.. men som faller bort i glömska om man inte skriver ner det..
Joo vi har varit och skaffat pass åt Oskar.. hihihi KUL! :-) Så söt blev han hihihi
Nä nu skall jag ta och byta om inför ridningen. :-) Förberedande hoppning idag... Skräcken kommer sakta smygande... Gillar ju inte det här med hoppning.. Men det går säkert bra!
I morgon kommer min underbara mamma upp och skall hjälpa mig med lite här hemma... och sedan på kvällen skall jag iväg på DANS :-)), det är Date som spelar.. och om man har följt denna blogg eller känner mig vet att då MÅSTE jag bara åka! :-P
Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: lena B

Nu fick jag upp sidan. Jag kan intyga att gillestugan blir kanon. Dom har fantasi & kul stil "mina barn". Ärligt förstår jag inte hur dom hinner för Christer jobbar ju varje dag & Linda måste ju kolla på Oskar hela tiden för han är inte still en sekund. Just nu när han skall börja gå så är han snabb som en vessla. tack för en underbar vecka, undantaget onsdag då jag var hemma hos katterna. Hoppas ni får kul i kväll hos 30 åringen.

2010-04-24 @ 17:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0